Sabtu, 6 Ogos 2011

Teknologi Dajjal VS Teknologi Zikir (Bahagian 2)


Kegagalan eskperimen Philadelphia yang dibina Dajjal terus gagal hingga sekarang tetapi masih ada usaha-usaha yang dilakukan agar hasrat ini tercapai kelak.
Kemampuan teknologi Zikir pula masih pada carta teratas dan masih tiada tandingan dengan mana-mana teknologi lain. Teknologi ini khusus kepunyaan ahli tasawuf (sufi) dan tidak mungkin dimiliki oleh ulama’ fekah atau hadith sekiranya tidak diamalkan.
Antara ulama’ fekah yang dalam masa yang sama memiliki keramat tasawuf ialah Imam Al-Ghazali dan Imam As-Syafie.
Signifikan Zikir dan Kejadian Kubah Terbang
Pada artikel lepas telah pun ditunjukkan akan kemampuan ahli tasawuf dari Pulau Maluku menerbangkan objek dari suatu lokasi ke lokasi lain tanpa sebarang alat, mesin atau jentera atau tenaga cahaya.
Pergerakan kubah tersebut lambat dan terapung meyakinkan semua orang akan kemampuan ahli tasawuf berikut. Tapi apakah jangkaan kita selepas kejadian itu? Apa yang pasti apabila kejadian itu berlaku orang awam lebih tertarik mengenali ahli tasawuf berikut daripada mengenali alat (zikir) yang digunakan untuk menerbangkan kubah.
Begitulah rakusnya manusia dalam menghargai kejadian, sedangkan zikir itulah punca objek kubah itu terbang. Dan ahli tasawuf itu hanya sebagai “Pengguna” alat tersebut.
Begitu juga apabila kita melihat orang kaya menaiki sportcar, apa yang disanjung ialah pemandu sedangkan pencipta sportcar yang bertungkus lumus menghasilkan teknologi dilupakan malah tidak diendahkan langsung.
Kecepatan Pemindahan Objek Dengan Zikir
Sekiranya ahli tasawuf itu boleh memindahkan Kubah dengan melayang-layangkannya, apakah ia mampu mengubah kubah itu dengan lebih cepat, lebih pantas atau kurang dari satu saat?
Jawapannya , Ya.
Ia bergantung kepada kaedah penggunaan zikir, cara ia diniatkan, siapa yang mengucapkannya dan martabat kesufian seseorang itu. Atau lebih ringkasnya anda perlu mempelajari ilmu tarekat tasawuf (sufi) untuk mendapat pelbagai kaedah dan pelbagai kegunaan zikir.
Kebenaran Teknologi Asif Bin Barkhiya
Teknologi yang dimiliki oleh Asif bin Barkhiya bukanlah dicipta dan dimiliki oleh beliau seorang. Teknologi memindahkan objek ini dipunyai oleh semua ulama tasawuf dan semua ulama’-ulama’ bidang ini tahu selengkapnya tentang eksperimen jenis ini.
Kemampuan Asif ada diceritakan di dalam kitab-kitab karangan ulama’ Tanah Melayu. Malah Asif amat terkenal akan kekuatan batinnya melebihi kekuatan Ifrit.
Pertandingan kekuatan membawa istana Balqis bukanlah pertandingan pertama, sebelum itu telah pun berlakunya pertandingan menyelam di laut dalam antara Ifrit dan Asif.
Selain Asif, terdapat seorang ulama dari Pattani yang memilikinya. Ulama tasawuf termasyur itu ialah Syeikh Daud Abdullah al-Fatani yang berasal dari Pattani, Selatan Thai. Beliau adalah ulama’ termasyur yang mengarang banyak kitab. Kitab-kitab karangannya adalah yang terbanyak dicetak di Malaysia dan Indonesia.
Antara kitab termasyurnya ialah Muniyatul Musolli, Bulaghatul Mahram, Fawaid dan sebagainya.
Eksperimen Pemindahan Barang oleh Syeikh Daud Abdullah
Saya gunakan perkataan eksperimen agar ia kelihatan terkini dan segar. Biasanya kejadian pelik yang dilakukan oleh seseorang Islam yang berpakaian jubah dan serban akan diandaikan sebagai sihir dan mistik.
Sedangkan kejadian pelik yang dilakukan oleh orang barat yang berkot dan bertali lahir akan dipangil eksperimen atau ujikaji. Begitulah sikap masyarakat Islam sekarang berat sebelah terhadap agama sendiri.
Syeikh Abdullah al-Fatani sudah terkenal dengan karamahnya sebagai ulama’ dan kekasih Allah. Tidak hairanlah apa yang dihajatkan akan tercapai dalam sekelip mata.
Dalam buku karangan allahyarham Wan Mohd. Abdullah Saghir berkenaan Biografi Ulama Nusantara, beliau menjelaskan tentang suatu kejadian karamah (future technology) yang dilakukan oleh Syeikh Daud.
Untuk melengkapkan ilmu tasawufnya, beliau dan seorang rakannya telah mengembara ke Afrika Utara kerana dikatakan di sana terdapat seorang ahli tasawuf yang terkenal. Sesampainya mereka berdua berjumpa orang alim tersebut, ulama’ Afrika itu menguji dahulu kealiman kedua-duanya.
Ulama’ Afrika itu meminta Syeikh Daud Abdullah ‘menghadirkan’ buah tembikai di hadapan ulama’ tersebut. Setelah melakukan solat sunat, dan berdoa, maka muncullah tembikai dari Tanah Melayu itu di hadapan Syeikh Afrika tersebut dan yakinlah syeikh itu akan kealiman Syeikh Daud Abdullah al-Fatani.
Perbezaan Tahap Teknologi Ahli Tasawuf
Ahli tasawuf juga memiliki perbezaan karamah mengikut tahap kewalian masing-masing. Jika dilihat kepada 3 individu yang telah dibincangkan sebelum ini iaitu
  • Asif Bin Barkhiya (Ahli Kitab Zaman Nabi Sulaiman)
  •  Syeikh Daud Abdullah (Zaman Kesultanan Melayu)
  • Kiyai-Kiyai di Pulau Maluku (tahun 2008)
Kecepatan objek berpindah berbeza mengikut taraf ulama’-ulama’ dan martabat kewalian. Berdasarkan tiga individu di atas, Ahli Kitab zaman Nabi Sulaiman itu adalah paling ekstrem teknologinya. Manakala Syeikh Daud juga menghampiri kemampuan tetapi masih perlu mengambil masa untuk bersolat sunat.
Manakala Kiyai-kiyai di Pulau Maluku pula mengambil masa agak lama dan terpaksa pula mengumpul 3000 orang kiyai untuk memindahkan objek. Namun begitu, kiyai-kiyai mampu melakukan sama juga seperti Asif bin Barkhiya jika mereka berkehendak.
Kesimpulan teknologi di atas ialah kesemua mereka mengambil ilmu tasawuf itu dari kitab Allah.
Bolehkah Kita Mempelajarinya?
Sekiranya teknologi ini benar-benar boleh dipelajari dengan mudah dan dimiliki oleh orang bukan Islam, maka hancurlah dunia kerana bom nuklear tidak perlu lagi alat pelancar, hanya perlu dihilangkan dan dimunculkan sahaja di tempat musuh.
Dan jika benar teknologi ini akan dimiliki orang bukan Islam maka tidak perlulah Dajjal bersusah payah ke Makkah untuk mengepung dan membunuh Isa Ibnu Maryam.
Teknologi tasawuf adalah hadiah khusus dari Allah kepada umat Islam untuk mencapai kemenangan peperangan akhir zaman.
Kita boleh mempelajari ilmu tasawuf ini dengan menyertai tarekat-tarekat yang dipimpin ulama’-ulama’ mursyid. Di Malaysia ada beberapa tempat yang masih wujud tetapi tdak dihebahkan kerana bimbang masyarakat menganggap ia ajaran sesat.
      
(Gambar kanan) Habib Ahmad Bin Hamid al-Kaff Waliyullah
Tarekat ini paling banyak di Pattani, Selatan Thai dan di Indonesia sendiri.
Kesimpulan
Saya amat berkeyakinan tidak akan sesekali Allah membenarkan teknologi ini dimiliki oleh Al-Masikh Ad-Dajjal. Dan Dajjal sendiri tahu ia tidak mampu mengatasi teknologi ini dan seperti yang saya sebut dalam artikel sebelum ini, cara Dajjal menghapuskan teknologi ini ialah dengan membunuh ulama’-ulama’ tasawuf.
Atau dengan cara terbaik menghapuskan sistem pengajian pondok yang mana kitab tasawuf adalah kitab wajib dipelajari khususnya kitab Syarah Hikam. Kita sendiri dapat melihat bagaimana kurangnya minat ibu bapa sekarang menghantar anak ke sekolah-sekolah agama rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan