Monday, 11 July 2011

The Arrivals Part 01 (Bukti Dari Quran) - Malay Sub

Iblis berkata: Wahai Tuhanku! Kerana Engkau telah menjadikan daku sesat, (maka) demi sesungguhnya aku akan memperelokkan segala jenis maksiat kepada Adam dan zuriatnya di dunia ini dan aku akan menyesatkan mereka semuanya, (39) Kecuali di antara zuriat-zuriat Adam itu hamba-hambaMu yang ikhlas dan dibersihkan dari sebarang syirik. (40) Allah berfirman: Inilah satu jalan yang lurus, yang tetap Aku memeliharanya. (41) Sesungguhnya hamba-hambaKu, tidaklah ada bagimu sebarang kuasa untuk menyesatkan mereka, kecuali sesiapa yang menurutmu dari orang-orang yang sesat (dengan pilihannya sendiri). (42) (Al-Hijr 15:39-42)

Dalam ayat di atas, Iblis telah berjanji kepada Allah untuk menyesatkan semua anak Adam. Walaubagaimanapun, Iblis langsung tiada sebarang kuasa untuk menyesatkan segolongan anak Adam yang ikhlas beribadat semata-mata kerana Allah.

Golongan Freemason ini memang mengamalkan sihir (black magic). Mereka ini akan ditentang oleh para Nabi dan Wali yang mendapat Karamah dan ilmu Laduni dari Allah (The White Warriors) yang diketuai oleh Imam Mahdi dan Nabi Isa AS.
video

1 comment:

  1. Terbaik bro, keep on reviewing the episodes. I think it is better if you include your opinions more rather than describing the episodes. Anyway, terbaiklah!

    ReplyDelete