Ahad, 19 Jun 2011

Komik Tuah Bab 1 : Pemilik Baru Keris Taming Sari

Nota dari Andika (penulis): Cerita ini hanyalah cerita rekaan semata-mata. Watak-watak yang diwujudkan dalam cerita ini hanyalah khayalan penulis semata-mata dan tiada kaitan dengan watak yang masih hidup ataupun watak yang telah meninggal dunia.

Important notice:
All rights reserved. This comic is the sole proprietary of Irwan Hakimi bin Ab Rahman. No part of this comic may be reproduced, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, scanning or by any information storage or retrieval system without the written permission from the owner, except for the personal storage and use of the person.


Adalah dihikayatkan pada suatu masa dahulu, di zaman Hang Tuah. Hang Tuah pernah berkata kepada adik segurunya: "Pada tahun cermin yang satu, di gedung ilmu terbaik, ditepi tasik tempat Permaisuri bersiram. Penggantiku akan muncul, tuan punya keris Taming Sari yang baru, pembela keadilan. Sekiranya kau bertemu dengannya, sertailah dia, dalam perjuangannya menentang kejahatan."


















7 ulasan:

  1. alamak sedeynya cito kno buli ni adakah btul2 terjadi?? (",) bab keris tu btul @ imaginasi ;)

    BalasPadam
  2. haha. Ni semua imaginasi la. Oleh kerana Aboy budak baik, bab keno buli tu yang ringan2 jer cam helikopter dan henjut steng. Yang keris tu of course my imagination ;-)

    BalasPadam
  3. hehe..owh. best la cito ni. bagus2..nt ari2 org klik blog ni =P ado jgk manfaat asik baca manga memjg yer..hee

    BalasPadam
  4. mcm pernah ku dengar nama Irwan Hakimi ni... :)

    BalasPadam
  5. rajin ko lukis. professional cartoonist ke?

    BalasPadam
  6. Aku tak lukis. Aku cuma tulis cerita sahaja. Aku tengah mencari pelukis yang boleh continue melukis komik ni :)

    BalasPadam
  7. Ya ke. Dekat mana awak dengar nama Irwan Hakimi tu ya...

    BalasPadam